Jeszcze kilkanaście lat temu wizyta w kancelarii prawnej w celu zasięgnięcia opinii, czy też konsultacji prawnej była wydarzeniem, sam fakt takiego spotkania wzbudzał niemałe emocje. Emocje związane zarówno ze sprawą, z którą klient odwiedzał kancelarię, jak i z faktem samej wizyty. Można nawet zaryzykować stwierdzenie powszechnie panującego dystansu pomiędzy prawnikiem a klientem. Wraz z rozwojem gospodarczym, cywilizacyjnym oraz cyfrowym usługa porad prawnych staje się z roku na rok coraz bardziej powszechna i dostępna. Klienci chętnie korzystają z usług prawnych w coraz szerszej perspektywie zagadnień życia codziennego, bardzo często zatrudniając kancelarię w celu zabezpieczenia się przed negatywnymi skutkami podejmowanych działań, a nie wyłącznie w celu rozwiązania powstałego już problemu. Dzisiaj kontakt z prawnikiem traktujemy na równi z kontaktem z lekarzem, notariuszem, stomatologiem.
Z końcem 2019 roku, w związku z wprowadzonymi ograniczeniami związanymi z rozwojem pandemii COVID-19 i przechodzącymi kolejnymi falami, które czasowo ograniczają swobodę w fizycznym przemieszczaniu się, w konsekwencji w fizycznym komunikowaniu się, dynamicznie rozwija się przestrzeń wirtualnego wymiaru komunikacji. Duża część osób pracujących w biurach została skierowana do pracy w trybie home office, wiele porad lekarskich została zastąpiona tele-poradami, czy też poradami online. Życie nie znosi próżni, zgodnie z tą teorią w świecie usług prawnych coraz częściej spotykamy kancelarie takie jak M.I.Legal M.Zjawińska, I.Pająk-Okoń s.c. , które oferują swoje usługi online. Niezaprzeczalnie jest to dla branży prawniczej nowy kanał komunikacji, dla niektórych jeszcze trudny do zaakceptowania, natomiast dostępne narzędzia umożliwiają prowadzenie bardzo efektywnych spotkań online, które w czasie sesji dają możliwość prezentowania różnych treści oraz współdzielenia ekranu.
Jakie mamy korzyści z korzystania z tej formy kontaktu?:
- Wygoda – konsultacje prawne można przeprowadzić w domowym zaciszu, w pracy, w drodze, czy nawet na łonie natury, ograniczeniem jest jedynie narzędzie tzn. smartfon, tablet, czy też komputer z dostępem do internetu.
- Oszczędność czasu – wybierając konsultacje online nie tracimy czasu na dojazd do kancelarii, szczególnie kiedy jesteśmy umówieni na konkretną godzinę, a przykry wypadek na drodze taki jak złapanie przysłowiowej gumy, czy spóźniony środek komunikacji miejskiej, aż wreszcie zwykłe korki mogą spowodować, że nie przybędziemy na umówioną godzinę. Ważnym jest również fakt doliczenia do czasu samej konsultacji czasu potrzebnego na dojazd i powrót.
- Globalizacja i dostępność usług – internet zaciera fizyczne granice i odległości. Umawiając się na tradycyjne konsultacje musimy wziąć pod uwagę dojazd i powrót do kancelarii, korzystając z konsultacji online możemy połączyć się z drugiego końca świata i uzyskać porady w nurtującej nas sprawie. Podobnie jest przy zakupach przez internet, gdzie kompletnie nie interesuje nas skąd będzie wysyłany zakupiony towar – ważne jest, żeby odpowiadał opisowi i był dostarczony pod drzwi w określonym czasie. Kancelarie prawne w zdecydowanej większości przypadków koncentrują się w lokalizacjach, w których jest potencjalne zapotrzebowanie na usługi prawne, co niestety powoduje znaczące ograniczenie dostępu w mniejszych miejscowościach i na wsiach. Możliwość kontaktu online eliminuje problem dostępności.
- Dyskrecja – często barierą skorzystania z porad prawnych jest obawa przed byciem zauważonym przez „kogoś”, kto mógłby o tym fakcie powiedzieć „komuś” kto wykorzysta ten fakt przeciwko mnie… Niestety część z nas jeszcze ma obiekcje przed wizytą w kancelarii prawnej, która może być odebrana przez znajomych, sąsiadów, czy też współmieszkańców mniejszych miejscowości i wsi jako wstęp do problemów i zaczyn do plotek. Konsultacje online są w pełni dyskretne.
Granica świata rzeczywistego ze światem wirtualnym w zakresie komunikacji z klientem zaciera swoje granice i brak przystosowania się do nowej rzeczywistości może mieć negatywne konsekwencje dla kancelarii preferujących tradycyjne metody kontaktu. Dlatego też kancelaria prawna M.I.Legal M.Zjawińska, I.Pajak-Okoń s.c. z początkiem października 2021 wprowadziła w swojej ofercie konsultacje i obsługę prawną online.
Poniżej przedstawiamy krótką instrukcję dokonania rezerwacji online w naszej kancelarii:
W celu umówienia opisanej wizyty należy uruchomić algorytm rezerwowania konkretnego prawnika i rodzaju spotkania / usługi, następnie określenia daty i godziny spotkania online. Rezerwację możemy uruchomić z kilku różnych miejsc w sieci:
- Bezpośrednio ze strony internetowej kancelarii www.milegal.pl – na dole strony głównej lub po wybraniu opcji z górnego menu.
- W wizytówce googlemaps po wyszukaniu wizytówki kancelarii, poprzez kliknięcie linku zarezerwuj.pl
- Z wizytówki firmy w gogle, po kliknięciu „zarezerwuj.pl”
- Na profilu Facebook –po kliknięciu „kup w witrynie”
- na profilu LinkedIn – po kliknięciu „sign up”
W przypadku problemów ze znalezieniem właściwego odesłania – poniżej link bezpośredni do formularza rejestracji wizyty online:
Iwona Pająk-Okoń